Cilt: 42 Sayı: 3 , 30.12.2022

Yıl: 2022

Araştırma Makalesi

Araştırma Makalesi

11. Türkçe Eğitiminde Beceri Temelli Sorular

Derleme

Mahmut Selvi
Prof. Dr. Mahmut SELVİ GAZİ ÜNİVERSİTESİ, GAZİ EĞİTİM FAKÜLTESİ
Ekotoksikoloji, Fen Bilgisi Eğitimi, STEM Eğitimi, Çevre Eğitimi ve Programlarının Geliştirilmesi
Default avatar
Prof. Dr. Serkan KOŞAR GAZİ ÜNİVERSİTESİ
Eğitim
Ahmet Gökmen
Doç. Dr. Ahmet GÖKMEN Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi
Biyoloji Eğitimi

Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi (GEFAD), eğitim ile ilgili alanlardaki teorik ve uygulamalı özgün araştırma makalelerinin, inceleme ve derlemelerin yayınlandığı hakemli, bilimsel bir dergidir.

Gazi Üniversitesinin yayını olan ve 1985 yılından bu yana kesintisiz bir şekilde yayın hayatına devam eden GEFAD, kuruluş amaçları doğrultusunda ülkemizde ve dünyada yapılan bilimsel gelişmelerin takip edilebileceği bir zemin oluşturarak eğitim alanına bilimsel katkılar yapmayı hedeflemektedir. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi eğitim sisteminin gelişimine ve sorunlarına çözüm bulma potansiyeline sahip, nitelikli bilimsel çalışmaların okuyucularla buluştuğu ücretsiz bir dergidir. GEFAD, 21. yüzyılda her bireyin sahip olması gereken bilgi, beceri ve yeterlilikleri kazanabileceği bir eğitim sisteminin oluşmasına hizmet etmek; kuramsal ve uygulamalı alanlardaki nitelikli çalışmalara destek olmak amacındadır. Ayrıca okul öncesi eğitiminden yükseköğretime kadar tüm eğitim kademelerindeki sorunlara uygulanabilir ve somut çözüm önerileri sunan, öğretmenlerin, eğitimcilerin ve akademisyenlerin profesyonel gelişimlerine katkı sağlayan akademik çalışmalara yer vermektedir. 

GEFAD Nisan, Ağustos ve Aralık aylarında olmak üzere yılda 3 (üç) kez yayımlanmaktadır. GEFAD Editörler Kurulu gerekli gördüğü takdirde belirlediği başlıklarda özel sayı çıkarma yetkisine sahiptir. Dergiye gönderilen makaleler Türkçe ve İngilizce yazılabilir. Her iki dilde kısa özet ve makalenin yazılmadığı dilde uzun özet yer alır. GEFAD metin içi ve kaynakçada APA kurallarını kullanır. Dergiye gönderilen makaleler daha önce başka bir dergide yayımlanmamış veya yayımlanmak üzere başka bir dergiye gönderilmemiş olmalıdır.  GEFAD’a gönderilen makaleler intihal tarama programı ile taranır. Editörler Kurulu kararınca benzeme oranı üst sınırı %20 olarak kabul edilmiştir. Bu değerin üzerinde benzeme oranı olan makaleler doğrudan reddedilir. Ayrıca, bir makale Editörler Kurulu veya Alan Editörü kararı ile hakem inceleme süreci başlamadan ya da GEFAD’ ın makale şablonuna uymaması durumunda değerlendirmeye alınmadan reddedilir. Süreç ön kontrol aşamasından sonra hakemlerin değerlendirme aşaması ve olumlu raporlandırılan makalelerin yayımlanması şeklindedir.

Yazarlar makaleleri ile ilgili “Telif Hakkı Devir Formunu” eksiksiz bir şekilde doldurup ıslak imza ile imzalarlar. Bu form ile birlikte GEFAD’a gönderilen makalelerin yayın hakları Gazi Üniversitesine devredilmiş olur.

 

GEFAD kapsamında bir araştırmayı sonuçlarıyla yansıtan Eğitim Bilimleri ve Alan Eğitimi alanlarındaki araştırma makaleleri ile derleme yazıları yayınlanır.

Amaçları doğrultusunda, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi’nin odağında;

  • Öğretmenlerin meslek hayatlarındaki sorunlara çözüm önerileri sunan ve gelişimlerini sağlayan,

  • Okul öncesi, temel eğitim, ortaöğretim ile yükseköğretim kademelerindeki eğitim problemlerini inceleyen, çözüm önerileri geliştiren,

  • Ülkemizdeki eğitim politikalarının kuramsal ve uygulama alanlarındaki sorunlarını, gelişimlerini irdeleyen, kuram ile uygulama arasında köprü olan,

  • Eğitimin tüm kademelerindeki paydaşların (öğrenci, öğretmen, veli, yönetici, akademisyen, yayıncı, eğitim planlayıcısı vb.) sorunlarını ve gelişimlerini araştıran,

  • Güncel uluslararası eğitim sistemlerini irdeleyen ve Türkiye’deki eğitim sistemi ile karşılaştıran,

  • Eğitimin tüm kademelerindeki öğrencilerin bireysel, eğitsel, kariyer planlama yoluyla mesleki ve sosyal gelişimlerine etki edebilen,

  • Yeni eğitsel modellerin geliştirildiği ve değerlendirildiği,

  • Eğitimin teknoloji ile entegrasyonunu irdeleyen, inceleyen ve yeni yaklaşımlar geliştiren,

  • Disiplinler arası,

  • Yeni bir ölçek geliştirme, uyarlama ile eğitsel ölçme araçlarının geliştirildiği ve kullanışlılığının sınandığı,

  • Eğitim sorunları üzerine kuramsal ve uygulamaya yönelik model önerilerinde bulunan çalışmalar yer almaktadır.

  • Yaşam boyu öğrenme, hizmet içi eğitim gibi örgün eğitim dışındaki konular hakkında da bilimsel nitelikte çalışmalara da yer verilmektedir.


Anlatım

Makale yazımında, okuyucunun, çalışmanın her aşamasını anlama ve değerlendirmesine imkân tanıyacak bir anlatım ve plâna uyulmalıdır.

Anlatım olabildiğince sade, anlaşılabilir, öz ve kısa olmalıdır. Gereksiz tekrarlardan, desteklenmemiş ifadelerden ve konu ile doğrudan ilişkisi olmayan açıklamalardan kaçınılmalıdır. Yazımda çok genel ifadeler kullanılmamalıdır.

Yargı veya kesinlik içeren ifadeler mutlaka verilere/ referanslara dayandırılmalıdır. Ele alınan konu veya problemin mevcut literatürdeki yeri, neticede amaçları açıklama ve destekleme bağlamında sunulmalıdır.

Problem ile seçilen araştırma yöntemi arasında bağ kurulmalıdır. Probleme, araştırmacı/araştırmacıların hangi kuramsal/kavramsal açıdan yaklaştıkları gerekçeleri ile birlikte belirtilmelidir.

Kullanılan araştırma yönteminin seçilme gerekçesi açıklanmalıdır. Bütün veri toplama araçlarının geçerliliği ve güvenirliği belirtilmelidir. Bunlar (anket formları, mülâkat protokolleri, testler vb.) gerekli olduğu durumlarda aynen, örneklenmesi durumunda okuyucunun anlamasını kolaylaştırıcı ve değerlendirmesine imkân tanıyıcı biçimde sunulmalıdır.

Araştırma sonucunda elde edilen veriler bir bütünlük içinde sunulmalıdır. Sadece elde edilen verilere dayanan sonuçlar sunulmalıdır. Sonuçların yorumları, varsa literatürdeki diğer kaynaklarla tartışılmalıdır.

 

Yazım

Aday makalenin ana başlığı hem Türkçe hem de İngilizce olarak ilk sayfada yazılmalıdır. Türkçe ve İngilizce başlıkların bütün harfleri büyük, kalın, 12 punto büyüklüğünde olmalıdır. Çalışmanın amacını, araştırmada yer alan değişkenlerini ve evrenini özetleyen kısa ve anlamlı bir başlık olmalıdır. Başlıklar sayfayı ortalayacak biçimde yerleştirilmelidir. Başlığın 12 sözcükten fazla olmamasına dikkat edilmelidir.  Türkçe başlık içinde yer alan ve, ile gibi kelimeler küçük harfle yazılmalıdır. İngilizce başlık içinde geçen a, an, and, of, for, , with, vb. sözcükler küçük harfle yazılmalıdır. 150 kelimeyi geçmeyecek şekilde Türkçe Öz ve İngilizce Abstract yazılmalıdır.

Çalışmanın kolaylıkla sınıflandırılması ve indekslerde daha kolay bulunması için 4-6 adet anahtar kelime tanımlanmalıdır.

 Ayrıca amaç, yöntem, bulgular, sonuçlar ve tartışma bölümlerini içeren en az 500, en fazla 750 kelimeden oluşan (yazım kuralları çerçevesinde en fazla 2 sayfa olacak şekilde) geniş özet (summary) hazırlanmalıdır. Türkçe makalelerde geniş özet İngilizce, İngilizce makalelerde ise geniş özet Türkçe olarak hazırlanmalıdır. Geniş özet makalede “Kaynaklar” bölümünden sonra yer almalıdır.

Tabloların ve şekillerin başlıkları altında verilmelidir. Metin içinde tüm tablo ve şekillere atıfta bulunulmalıdır.

Yapılan araştırmanın daha kolay anlaşılmasını sağladığı düşünülen ekler varsa, kaynaklardan sonra konulmalıdır.

 

Kaynaklar

Bir aday makale içerisinde yazara ait olmayan her türlü bilgiyi, veriyi, görüşü aktarırken sahibinin ve kaynağının belirtilmesi zorunludur.

 Metin içinde verilen atıflar ve metin sonunda verilen kaynaklar listesi APA 6.0 stiline göre hazırlanmalıdır. Kaynaklar makalenin sonunda "Kaynaklar" başlığı adı altında alfabetik olarak verilmelidir.

Metin içerisinde verilen her kaynak, kaynakça listesinde de bulunmalıdır.

Detaylı bilgi için Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi makale şablonuna göz atabilirsiniz.

 

Yazarlarımızın Dikkatine:

Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi aday makaleleri için yüklenmesi zorunlu dosyalar şunlardır:

1- Makale Dosyası: Word vb. düzenlemeye ve erişime açık programlarda dergi şablon kurallarına göre hazırlanmış olmalıdır.

2-Telif Hakkı Devir Formu: Makalenin bütün yazarları tarafından imzalanarak sisteme yüklenmelidir.

3-İntihal Tarama Dosyası: İntihal tarama programlarının ayrıntılı sonuçları sisteme yüklenmelidir. Dergimiz Editörler Kurulu Kararı gereğince benzerlik oranı %20'nin altında olmalıdır.

4-Etik Kurul Belgesi*: TR Dizin Dergi Değerlendirme Kriterleri’nde 2020 yılı için yapmış olduğu değişiklik üzerine makaleler için “Etik Kurul Onayı” talep edilmektedir. 21.02.2020 tarihinden itibaren yüklenen tüm makalelerin Etik Kurul Onay/İzin Belgesini yüklemesi zorunludur.


*TR Dizin Dergi Değerlendirme Kriterleri Madde 8: “Sosyal bilimler dahil olmak üzere tüm bilim dallarında yapılan araştırmalar için ve etik kurul kararı gerektiren klinik ve deneysel insan ve hayvanlar üzerindeki çalışmalar için ayrı ayrı etik kurul onayı alınmış olmalı, bu onay makalede belirtilmeli ve belgelendirilmelidir. Etik kurul izni gerektiren çalışmalarda, izinle ilgili bilgiler (kurul adı, tarih ve sayı no) yöntem bölümünde ve ayrıca makale ilk/son sayfasında yer verilmelidir. Olgu sunumlarında, bilgilendirilmiş gönüllü olur/onam formunun imzalatıldığına dair bilgiye makalede yer verilmesi gereklidir”
Bununla birlikte Etik Kurul İzini gerekmeyen çalışmalarda Editöre Notlar bölümünde durum ayrıntılı olarak belirtilmelidir.


Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi Editörlüğü

Dergimiz yazarlardan ya da yazarların eserlerine ulaşmak isteyen okuyuculardan ücret talep etmemektedir.

Sahibi

Default avatar
Prof. Dr. Uğur ÜNAL GAZİ ÜNİVERSİTESİ, GAZİ EĞİTİM FAKÜLTESİ, TÜRKÇE VE SOSYAL BİLİMLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
Tarih Eğitimi

Genel Yayın Yönetmeni

Bilal Güneş
Prof. Dr. Bilal GÜNEŞ GAZİ ÜNİVERSİTESİ Web
Fizik Eğitimi

Baş Editör

Serçin Karataş
Prof. Dr. Serçin KARATAŞ GAZİ ÜNİVERSİTESİ Web
Yapay Zeka (Diğer), Öğretim Tasarımı, Öğretim Teknolojileri, Hayat Boyu Öğrenme, Yetişkin Eğitimi, Öğretmen Eğitimi ve Eğitimcilerin Mesleki Gelişimi, Yükseköğretimde Uluslararasılaşma, Yükseköğretim Çalışmaları (Diğer)

Editör Yardımcısı

Hatice Aydan Kaplan
Dr. Hatice Aydan KAPLAN GAZİ ÜNİVERSİTESİ, GAZİ EĞİTİM FAKÜLTESİ
Matematik Eğitimi

Mizanpaj Editörü

Esra Oyar
Dr. Arş. Gör. Esra OYAR Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, Eğitimde ve Psikolojide Ölçme Teorileri ve Uygulamaları, Ölçek Geliştirme

Alan Editörleri

Emre Sönmez
Doç. Dr. Emre SÖNMEZ GAZİ ÜNİVERSİTESİ, GAZİ EĞİTİM FAKÜLTESİ
Eğitim, Eğitim Yönetimi
Sınıf Eğitimi, İlköğretim, Türkçe Eğitimi
Default avatar
Prof. Dr. Ali ERYILMAZ ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
Fizik Eğitimi
Default avatar
Prof. Dr. Eyüp ARTVİNLİ Bir kuruma bağlı değildir Web
Sosyal Bilgiler Eğitimi
Mustafa Yıldız
Prof. Dr. Mustafa YILDIZ GAZI UNIVERSITY, GAZİ FACULTY OF EDUCATION Web
Sınıf Eğitimi
Kimya Eğitimi, Kimya, Analitik Kimya, Elektroanalitik Kimya
Default avatar
Prof. Dr. Nejla GÜNAY Gazi University, Faculty of Education, Department of Turkish and Social Sciences Education, Ankara, Turkey Web
Yakınçağ Kent Tarihi, Yakınçağ Osmanlı Tarihi
Fatma Açık
Prof. Dr. Fatma AÇIK GAZİ ÜNİVERSİTESİ
Güney-Doğu (Yeni Uygur/Özbek) Türk Lehçeleri ve Edebiyatları, Eğitim
Default avatar
Prof. Dr. Çağatay KILINÇ KARABÜK ÜNİVERSİTESİ
Eğitim Planlaması
Pınar Şafak
Prof. Dr. Pınar ŞAFAK GAZİ ÜNİVERSİTESİ, GAZİ EĞİTİM FAKÜLTESİ, ÖZEL EĞİTİM BÖLÜMÜ Web

Görme Engellilerin Eğitimi, Kaynaştırma ve Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı Hazırlama, Çoklu Yetersizliği Olan Çocukların Eğitimi, Görme ve Ek yetersizliği Olan Çocukların Eğitimi, Körsağır Çocukların Eğitimi 

Özel Eğitim ve Engelli Eğitimi, Çoklu Engelli Eğitimi, Görme Engelli Eğitimi
Filiz Kalelioğlu
Prof. Dr. Filiz KALELİOĞLU BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ Web
Eğitim, Eğitim Teknolojisi ve Bilgi İşlem
Default avatar
Doç. Dr. Gönül YAZGAN SAĞ GAZİ ÜNİVERSİTESİ, GAZİ EĞİTİM FAKÜLTESİ
Matematik Eğitimi
Naim Uzun
Prof. Dr. Naim UZUN AKSARAY ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ Web
Çevre Eğitimi ve Yaygınlaştırılması, Biyoloji Eğitimi
Default avatar
Prof. Dr. Melek Gülşah ŞAHİN GAZI UNIVERSITY, GAZİ FACULTY OF EDUCATION
Test, Ölçme ve Psikometri (Diğer)
Ali Ertuğrul Küpeli
Doç. Dr. Ali Ertuğrul KÜPELİ GAZİ ÜNİVERSİTESİ, GAZİ EĞİTİM FAKÜLTESİ

Ali Ertuğrul Küpeli, 1988 yılında Konya'da doğdu ve 2006 yılında Konya Çimento Güzel Sanatlar Lisesi'nden mezun oldu. Selçuk Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Resim-İş Öğretmenliği Bölümü'nde 2010 yılında lisans eğitimini tamamlayan Küpeli, 2012 yılında Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Resim-İş Eğitimi Anabilim Dalı'nda Araştırma Görevlisi olarak göreve başladı. 2014 yılında "Çok Alanlı Sanat Eğitimi Yönteminin Temel Tasarım Dersi Kapsamında Öğrencilerin Üç Boyutlu Tasarım Çalışmalarında Uygulanması" başlıklı yüksek lisans tezini ve 2018 yılında "Resim-İş Eğitimi Anabilim Dalı Öğrencilerinin Güncel Sanat Yaratım Süreçlerinde Beden Kullanımının Rolü" konulu doktora tezini tamamladı. 2021 yılında Doçent Doktor unvanını kazanan Küpeli, halen Gazi Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Resim Anasanat Dalı'nda Sanatta Yeterlik eğitimine devam etmekte ve Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Resim-İş Eğitimi Anabilim Dalı'nda öğretim üyesi olarak görev yapmaktadır. Küpeli, aynı zamanda ulusal ve uluslararası düzeyde çeşitli sanatsal organizasyonlarda katılımcı ve idari görevlerde bulunmuş, sanat ve eğitim alanlarında önemli katkılarda bulunmuş ve çeşitli sergilerde eserlerini sergilemiştir.

Güzel Sanatlar Eğitimi, Disiplinlerarası Sanat, Resim
Oguz Serdar Kesicioglu
Prof. Dr. Oguz Serdar KESİCİOGLU GİRESUN ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ, TEMEL EĞİTİM BÖLÜMÜ, OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
Okul Öncesi Eğitim
Abdullah Türker
Doç. Dr. Abdullah TÜRKER GAZİ ÜNİVERSİTESİ, GAZİ EĞİTİM FAKÜLTESİ
Coğrafya Eğitimi, Çevresel ve Sürdürülebilir Süreçler, Doğal Afetler
Gökhan Ilgaz
Doç. Dr. Gökhan ILGAZ TRAKYA ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ Web
Eğitim Programları ve Öğretim, Eğitimde Program Geliştirme, Eğitimde Program Değerlendirme, Hizmetiçi Eğitim
Default avatar
Prof. Dr. Ümit DENİZ Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi
Eğitim, Okul Öncesi Eğitim
Paşa Tevfik Cephe
Prof. Dr. Paşa Tevfik CEPHE GAZİ ÜNİVERSİTESİ, GAZİ EĞİTİM FAKÜLTESİ
Uygulamalı Dilbilim ve Eğitim Dilbilimi
Nejla Yürük
Prof. Dr. Nejla YÜRÜK Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi
Yapay Zeka (Diğer), Eğitim, Fen Bilgisi Eğitimi
Öğretim Tasarımı, Öğretim Teknolojileri, Eğitim Teknolojisi ve Bilgi İşlem
Hüseyin Özçakmak
Doç. Dr. Hüseyin ÖZÇAKMAK Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi

.

Eğitim, Türkçe Eğitimi
Bülent Akbaba
Prof. Dr. Bülent AKBABA GAZİ ÜNİVERSİTESİ, GAZİ EĞİTİM FAKÜLTESİ
Sosyal Bilgiler Eğitimi
Sedef Bulut
Doç. Dr. Sedef BULUT Ankara Üniversitesi Türk İnkılâp Tarihi Enstitüsü
Türkiye Cumhuriyeti Tarihi
Nurcan Uzel
Doç. Dr. Nurcan UZEL GAZİ ÜNİVERSİTESİ, GAZİ EĞİTİM FAKÜLTESİ Web
Biyoloji Eğitimi
Default avatar
Prof. Dr. Ebru TEMİZ ANKARA MÜZİK VE GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ
Müzik Eğitimi, Müzik (Diğer)
Matematik Eğitimi
Ezgi Mor
Doç. Dr. Ezgi MOR KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, Eğitimde ve Psikolojide Ölçme Teorileri ve Uygulamaları, Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme (Diğer)
Özden Demirkan
Prof. Dr. Özden DEMİRKAN GAZİ ÜNİVERSİTESİ Web
Eğitim
Oktay Bektaş
Prof. Dr. Oktay BEKTAŞ Erciyes Üniversitesi
Kimya Eğitimi
Default avatar
Doç. Dr. Ali ALTIKULAÇ ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ
Sosyal Bilgiler Eğitimi
Perihan Savaş
Prof. Dr. Perihan SAVAŞ MIDDLE EAST TECHNICAL UNIVERSITY Web
Eğitim, Eğitim Yönetimi, Eğitim Programları ve Öğretim
Default avatar
Prof. Dr. Musa SARI GAZİ ÜNİVERSİTESİ, GAZİ EĞİTİM FAKÜLTESİ
Fizik Eğitimi, Yoğun Madde Karakterizasyon Tekniği Geliştirme

Danışma ve Yayın Kurulu

Default avatar
Prof. Dr. Mehmet İkbal YETİŞİR Bir kuruma bağlı değildir
Eğitim, Fen Bilgisi Eğitimi
Ergin Hamzaoğlu
Prof. Dr. Ergin HAMZAOĞLU Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi Web
Topluluk Ekolojisi , Bitki ve Mantar Sistematiği ve Taksonomi, Fen Bilgisi Eğitimi
Default avatar
Prof. Dr. Haluk ERDEM ANKARA UNIVERSITY
Eğitim
Gökhan Dağhan
Prof. Dr. Gökhan DAĞHAN Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Web
Eğitim
Default avatar
Prof. Dr. Halil ÇELTİK GAZİ ÜNİVERSİTESİ Web

Ankara'da dünyaya geldi (27.03.1970). İlk ve ortaöğrenimini Ankara'da yaptı. Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Türk Dili ve Edebiyatı Eğitimi Bölümü'nden mezun oldu (11.06.1994). Gaziantep, Arif Nihat Asya Lisesi, Türk Dili ve Edebiyatı öğretmenliğine atandı (13.09.1994).
Prof. Dr. Cemâl Kurnaz danışmanlığında, Gazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eski Türk Edebiyatı Anabilim Dalı'nda "Ömer Ferit Kam ve Âsâr-ı Edebiye Tedkikatı" isimli teziyle yüksek lisansını (22.05.1997), "Divan Sahibi Rumeli Şairlerinin Şiir Dünyası" isimli teziyle de doktorasını tamamladı (24.12.2004).
Akademik hayatına, mezun olduğu Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Türk Dili ve Edebiyatı Eğitimi Anabilim Dalı'nda araştırma görevlisi olarak başladı (22.01.1996). Aynı yerde öğretim görevliliği (19.09.2006) ve yardımcı doçentlik (17.01.2008) kadrosunda çalıştı. 29.06.2012 tarihinde doçent olup 13.09.2018'de profesörlük kadrosuna atandı.

Osmanlı Sahası Klasik Türk Edebiyatı, Klasik Türk Edebiyatı
Aras Bozkurt
Prof. Dr. Aras BOZKURT Anadolu Üniversitesi Web

Aras Bozkurt is a researcher and faculty member at Anadolu University, Türkiye. With MA and PhD degrees in distance education, Dr. Bozkurt's work focuses on empirical studies in areas such as distance education, online learning, networked learning, and educational technology. He applies critical theories like connectivism, rhizomatic learning, and heutagogy to his research. Dr. Bozkurt is also interested in emerging research paradigms, including social network analysis, sentiment analysis, and data mining. Dr. Bozkurt's studies also cover the integration of artificial intelligence technologies into educational processes in the axis of human-machine interaction.
His dedication to advancing the field is reflected in his editorial roles as the Editor-in-Chief of Open Praxis and Asian Journal of Distance Education, as well as his roles as an associate editor for prestigious journals like Higher Education Research and Development, Online Learning, eLearn Magazine, and Computer Applications in Engineering Education.

Hayat Boyu Öğrenme

Lisans, yüksek lisans ve doktora eğitimini sanat eğitimi, sanat, sanat tarihi, görsel tasarım ve eğitim-öğretim üzerine yapmıştır. Çalışmalarını sanat temelli araştırma yöntemleri, görsel araştırma yöntemleri, a/r/tografi, görsel pedagoji, dijital görsel kültür, yeni medya, çok kültürlü sanat eğitimi, grafik tasarım, etkileşimli içerik tasarımı, dijital oyunlaştırma ve öyküleme uygulamalarına dayalı olarak gerçekleştirmektedir. Uluslararası bir bakış açısını hem çalışmalarına hem araştırmalarına yansıtmayı amaçlayan Suzan Duygu Bedir Erişti’nin ulusal ve uluslararası düzeyde araştırmaları ve projeleri yer almaktadır. Erişti’ye TÜRKİYE-GÖRSED (Görsel Sanatlar Eğitimi Derneği) tarafından akademik çalışmaları ve alana yaptığı katkılara dayalı olarak 2016 yılında akademisyen kategorisinde Yılın Görsel Sanatlar Eğitimcisi Ödülü verilmiştir. 2023 yılında Post Doktora bursu ile Northern Illinois Üniversitesi’nde ziyaretçi profesör olarak bulunmuştur. Bu süreçte Prof. Dr. Douglas Boughton ve Prof. Dr. Kerry Freedman ile çalışmalar gerçekleştirmiştir. Erişti’nin ulusal ve uluslararası düzeyde çok sayıda jürili sergide eserleri sergileme almıştır. Ayrıca uluslararası düzeyde kişisel ve karma sergi katılımları ile birlikte çeşitli kuruluşlara yönelik gerçekleştirdiği tasarım çalışmaları bulunmaktadır. Türkiye’de Sanat Temelli Araştırma Yöntemleri ve Sanat Eğitimi odağında alanyazına kazandırılan çoklu uluslararası katılımlı bir araştırmacı grubu ile Görsel Araştırma Yöntemleri, Prof. Dr. Rita Irwin ile ortak editörlüğe dayalı A/r/tografi: Uygulama Tabanlı Araştırma Yöntemi, Prof. Dr. Paul Duncum ile ortak editörlüğe dayalı Görsel Pedagoji isimli kitap editörlükleri ve Görsel iletişim odağında Yeni Medya ve Görsel İletişim Tasarımı isimli bir kitabı bulunmaktadır. 2020-2023 yılları arasında Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölüm Başkanlığı ve Anabilim Dalı Başkanlığı görevlerini yürütmüştür. Halen Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü’nde öğretim üyesi olarak görev yapmaktadır.

Yapay Zeka (Diğer), Yeni Medya, Eğitim, Güzel Sanatlar Eğitimi, Sosyolojik Metodoloji ve Araştırma Yöntemleri, Görsel Tasarım, Göstergebilim, Grafik Tasarımı, Tasarım Yönetimi, Görsel Kültür, Sanat Tarihi, Çağdaş Sanat
Default avatar
Prof. Dr. Michael SİMONSON Nova Southeastern University
Öğretim Teknolojileri
Default avatar
Prof. Dr. Serkan ÇELİK HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ, EĞİTİM FAKÜLTESİ
Temel Eğitim
Default avatar
Prof. Dr. Necdet HAYTA GAZİ ÜNİVERSİTESİ, GAZİ EĞİTİM FAKÜLTESİ
Yakınçağ Tarihi, Yakınçağ Askeri Tarih, Yakınçağ Balkan Tarihi, Yakınçağ Basın Tarihi, Yakınçağ Osmanlı Tarihi, Yakınçağ Yenileşme Tarihi
Berna Cantürk Günhan
Prof. Dr. Berna CANTÜRK GÜNHAN DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
Matematik Eğitimi
Default avatar
Prof. Dr. Esen UZUNTİRYAKİ KONDAKÇI Bir kuruma bağlı değildir
Eğitim
Şenol Dost
Prof. Dr. Şenol DOST HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ
Matematik Eğitimi
Rabia Sarıkaya
Prof. Dr. Rabia SARIKAYA Gazi Üniversitesi Web
Ekotoksikoloji, Genetik (Diğer), Biyoloji Eğitimi, Fen Bilgisi Eğitimi, STEM Eğitimi, Çevre Eğitimi ve Programlarının Geliştirilmesi
Bilgi Sistemleri Eğitimi, Bilgi Sistemleri Felsefesi, Araştırma Yöntemleri ve Teori, Bilgi Sistemleri Organizasyonu ve Yönetimi, İş Süreçleri Yönetimi, Ciddi Oyunlar ve Simülasyonlar, Etkileşimli Anlatım, Sanal ve Karma Gerçeklik, Artırılmış Gerçeklik, Metaevren, Oyunlaştırma, İnsan Bilgisayar Etkileşimi, Karışık İnisiyatif ve Döngüdeki İnsan, Sosyal Robotik, İnsan Merkezli Bilgi İşleme (Diğer), Açık Erişim, Bilgi Etkileşimi, Bilgi ve Bilgi Kaynaklarının Organizasyonu, Bilgi Yönetişimi, Politika ve Etik, İnformetrik, Sosyal ve Topluluk Bilişimi, Bilgi Okuryazarlığı, Derin Öğrenme, Nöral Ağlar, Sosyal Bilimlerde ve Eğitimde Bilgi İşleme, Sanal Gerçeklik, İletişim Çalışmaları, İletişim Eğitimi, İletişim Kuramları, İletişim Sistemleri, İletişim Teknolojisi ve Dijital Medya Çalışmaları, İnternet, Kitle İletişimi, Sosyal Medya Uygulamaları ve Analizi, Yeni İletişim Teknolojileri, Öğrenme Kuramları, Hizmetiçi Eğitim, Öğretim Tasarımı, Informal Öğrenme, Hayat Boyu Öğrenme, Yetişkin Eğitimi, Medya ve İletişim Eğitimi, Eğitim Teknolojisi ve Bilgi İşlem, Öğrenme Bilimleri, Araştırma, Bilim ve Teknoloji Politikası, Sosyolojik Metodoloji ve Araştırma Yöntemleri, Multimedya Tasarımı, Mühendislik Eğitimi, Bilgisayar Oyunları ve Animasyon
Default avatar
Prof. Dr. Ayten KOÇ AYDIN GAZİ ÜNİVERSİTESİ, GAZİ EĞİTİM FAKÜLTESİ
Bilim Felsefesi, Düşünce Tarihi
Hatice Bakkaloğlu
Prof. Dr. Hatice BAKKALOĞLU ANKARA ÜNİVERSİTESİ

Konya Ereğli’de doğan Hatice Bakkaloğlu ilkokul ve ortaokul eğitimini Ayrancı/Karaman’da, lise eğitimini ise Çanakkale’de tamamlamıştır. Gazi Üniversitesi Mesleki Eğitim Fakültesi’nde Çocuk Gelişimi ve Okul Öncesi Eğitimi alanında 1994 yılında lisans eğitimini, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü’nde Özel Eğitim alanında 1998 yılında yüksek lisans ve 2004 yılında doktora eğitimini tamamlamıştır. Dr. Bakkaloğlu Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Bölümü’nde 2000-2003 yılları arasında Araştırma Görevlisi, 2005-2010 yılları arasında Dr. Öğretim Görevlisi, 2010-2015 yılları arasında Yardımcı Doçent ve 2015-2020 yılları arası Doçent ve Mart 2021 tarihinden itibaren ise Profesör olarak çalışmalarını sürdürmektedir. Dr. Bakkaloğlu erken müdahale, erken çocukluk özel eğitimi, okul öncesinde kaynaştırma/bütünleştirme, öğretmen eğitimi ve ilgili konularda lisans ve lisansüstü düzeyde dersler vermekte, yüksek lisans ve doktora tezlerinde danışmanlık yapmaktadır.

Dr. Bakkaloğlu’nun ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlanan pek çok araştırmasının yanı sıra kitap editörlükleri, kitapları, kitap bölümleri, çeviri editörlükleri, ulusal ve uluslararası kongrelerde sunulan çok sayıda bildirisi ile konferans/panel/sempozyum sunumları bulunmaktadır. Dr. Bakkaloğlu ulusal ve uluslararası on altı projede yürütücü ya da araştırmacı olarak görev almıştır. Son yıllarda otizm spektrum bozukluğu, gelişimsel gerilik, erken müdahale, erken çocukluk özel eğitimi, okul öncesinde kaynaştırma/bütünleştirme, okul öncesinde sınıf-içi ve gelişimsel geçişler, özel gereksinimli çocuklarda akran kabulü, öğretmen-öğrenci ilişkisi, okula uyum ile öğretmen eğitimi ve mesleki gelişim konularında araştırmalar yürütmekte ve projelerde görev almaktadır.

Dr. Bakkaloğlu bilimsel çalışmalarının yanı sıra 2017-2024 yılları arasında Ankara Üniversitesi Özel Eğitim Araştırma ve Uygulama Merkezi Müdürlüğü ve 2021-2024 yılları arasında Özel Eğitim Bölümü Bölüm Başkanlığı görevlerini üstlenmiştir. Dr. Bakkaloğlu halihazırda 2015 yılında başlayan Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi Baş Editörlük görevini de yürütmektedir. Dr. Bakkaloğlu evlidir ve bir erkek çocuğun annesidir.

Otizm ve Spekrum Bozukluğu Eğitimi, Kapsayıcı Eğitim
Default avatar
Prof. Dr. Hayati AKYOL GAZİ ÜNİVERSİTESİ, GAZİ EĞİTİM FAKÜLTESİ
Sınıf Eğitimi
Default avatar
Prof. Dr. Seray OLÇAY ANKARA ÜNİVERSİTESİ
Otizm ve Spekrum Bozukluğu Eğitimi
Default avatar
Prof. Dr. Sönmez GİRGİN GAZİ ÜNİVERSİTESİ, GAZİ EĞİTİM FAKÜLTESİ
Fen Bilgisi Eğitimi
Default avatar
Prof. Dr. Havva YAMAK GAZİ ÜNİVERSİTESİ, GAZİ EĞİTİM FAKÜLTESİ
Fen Bilgisi Eğitimi
Default avatar
Prof. Dr. Mehmet Ali ÇAKMAK GAZİ ÜNİVERSİTESİ Web
Orta Asya Tarihi
Eğitimde Program Geliştirme, Eğitimin Felsefi ve Sosyal Temelleri
Default avatar
Prof. Dr. Gülgün BANGİR ALPAN GAZİ ÜNİVERSİTESİ
Eğitim
Default avatar
Prof. Dr. Michael BEETH University of Wisconsin Oshkosh
Yükseköğretim Çalışmaları (Diğer)
Default avatar
Prof. Dr. Ebru KILIÇ ÇAKMAK GAZİ ÜNİVERSİTESİ, GAZİ EĞİTİM FAKÜLTESİ
Eğitimde ve Psikolojide Ölçme Teorileri ve Uygulamaları, Standart Belirleme ve Normlar, Eğitim Teknolojisi ve Bilgi İşlem

1977 yılında Ankara’da doğdu. İlk ve orta öğrenimini Ankara’da tamamladı. Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi Fizik Öğretmenliği Lisans programından 1998 yılında mezun oldu. Yüksek Lisans ve Doktora Eğitimini Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları Anabilim Dalı, Fizik Eğitimi Bilim dalında tamamladı. 2015 yılında Fizik Eğitimi alanında doçent, 2021 yılında ise Profesör unvanı aldı. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesinde Fizik Eğitimi Anabilim dalında araştırma görevlisi olarak çalıştı (1999-2007). 4-5 ve 6- 8. sınıflar İlköğretim Fen ve Teknoloji Öğretim Programları geliştirme çalışmalarında alan uzmanı olarak görev aldı (2003-2005). Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Fen Bilgisi Öğretmenliği Anabilim dalında görev yaptı (2007-2018). Halen Gazi üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Fizik Eğitimi Anabilim dalında görev yapmaktadır. Bu bölümde fizik ve fizik eğitimi alanı ile ilgili lisans ve lisansüstü dersler vermektedir. Araştırmacı, bilimsel süreç becerileri, bu becerilerin ölçülmesi, fizikte problem çözme becerileri, teknolojik araçlarla fizik deneyleri geliştirme konularında çeşitli çalışmalar yapmaktadır. 

Fizik Eğitimi, Fen Bilgisi Eğitimi
Salih Ateş
Prof. Dr. Salih ATEŞ GAZİ ÜNİVERSİTESİ, GAZİ EĞİTİM FAKÜLTESİ Web
Fizik Eğitimi, Fen Bilgisi Eğitimi
Coğrafya Eğitimi, Türkiye Fiziki Coğrafyası, Fiziksel Coğrafya ve Çevre Jeolojisi, Biyocoğrafya, Fiziki Coğrafya, İklim Bilimi
Default avatar
Prof. Dr. Halil İbrahim YALIN Bir kuruma bağlı değildir
Eğitim Teknolojisi ve Bilgi İşlem

1971 yılında Zonguldak / Devrek'te doğdu. İlk ve Orta öğrenimini Gökçebey'de, lise öğrenimini ise Devrek'te tamamladı. 1988 yılında G.Ü.G.E.F. Müzik Eğitimi Bölümüne girdi ve 1992 yılında mezun oldu. Aynı yıl G.Ü. Fen Bilimleri Enstitüsü'nün Müzik Eğitimi Anabilim dalında açmış olduğu Yüksek Lisans sınavını kazandı, 1995 yılında Yüksek Lisans eğitimini tamamladı. Yine aynı Enstitünün 1995 yılında Müzik Eğitimi Anabilim dalında açmış olduğu Doktora sınavını da kazanarak Doktora öğrenimini 2001 yılında tamamladı.

Bir süre farklı orta dereceli okullarda müzik öğretmenliği yaptıktan sonra, 1996 yılında G.Ü.G.E.F. Müzik Eğitimi Bölümü'nde açılan Araştırma Görevliliği sınavını kazandı. 1998 yılında aynı bölümde Öğretim Görevliliğine yükseltildi. 2006 yılında ise Müzik Teorileri alanında doçent unvan ve yetkisi alarak aynı yıl doçentlik, 2011 yılında ise profesörlük kadrosuna atandı.

Müzik eğitimi alanında araştırma-incelemeleri, makaleleri, bildirileri ile şahsi ve farklı yazarlara ait müzik kitaplarında çalışmaları yer alan Albuz; konser etkinliklerine katılmakta, aynı zamanda da konser programlarında oda müziğine ilişkin pek çok eseri seslendirilmektedir.

G.Ü.G.E.F. Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi A.B.D.'nda farklı zamanlarda Viyola, Müziksel İşitme- Okuma- Yazma, Armoni-Kontrpuan-Eşlikleme, Piyano Eşlik ve Piyano dersleri veren Albuz; halen, lisans programında “Viyola” ve “Piyano”, lisansüstü düzeyde ise “Viyola”, “Eğitim Müziği Ekseninde Piyanoya Dayalı Besteleme ve Eşlik Stilleri”, “Müzik Eğitiminde Program Geliştirme” ve “Türk Müziğinde Çokseslilik Yaklaşımları” derslerini sürdürmekte ve yanı sıra tez danışmanlıklarını yürütmektedir.

Güzel Sanatlar Eğitimi, Müzik Eğitimi
Default avatar
Prof. Dr. İhsan KALENDEROĞLU Bir kuruma bağlı değildir
Türk Dili ve Edebiyatı (Diğer)
Muhammet Koçak
Prof. Dr. Muhammet KOÇAK GAZİ ÜNİVERSİTESİ, GAZİ EĞİTİM FAKÜLTESİ
Alman Dili, Edebiyatı ve Kültürü
Türker Eroğlu
Prof. Dr. Türker EROĞLU GAZİ ÜNİVERSİTESİ, GAZİ EĞİTİM FAKÜLTESİ Web


PROF. DR. TÜRKER EROĞLU
1959 YILINDA ELAZIĞ’DA DÜNYAYA GELDİ.  KÜRSÜBAŞI SOHBETLERİNDE BAŞLAYAN MÜZİK SERÜVENİ HALKEVLERİNDE DEVAM ETTİ. BİR BANDO ASTSUBAYINDAN MÜZİK TEORİSİ DERSLERİ ALDI.
MÜZİĞİN İCRACILIĞINDAN ÇOK NEDEN VE NASIL OLDUĞUNUN ARKASINA DÜŞTÜ. MAHALLİ GAZETELERDE, DERGİLERDE YAZILAR YAZDI, ALAN ARAŞTIRMALARI YAPTI. BU İLGİSİ SEBEBİYLE, OKUDUĞU BİYOLOJİ BÖLÜMÜNÜ BIRAKARAK SOSYAL ANTROPOLOJİ BÖLÜMÜNE GİRDİ.
1985 YILINDA FIRAT ÜNİVERSİTESİ SOSYAL ANTROPOLOJİ BÖLÜMÜ’NDEN MEZUN OLDU. 1989 YILINDA ANKARA ÜNİVERSİTESİ ‘NDEN SOSYAL ANTROPOLOJİ ALANINDA BİLİM UZMANI, 1994 YILINDA ERCİYES ÜNİVERSİTESİ’NDEN HALK BİLİMİ ALANINDA BİLİM DOKTORU UNVAN VE DERECESİNİ ALDI.
KÜLTÜR BAKANLIĞI MİLLİ FOLKLOR ARAŞTIRMA DAİRESİ HALK MÜZİĞİ VE OYUNLARI ŞUBESİ’NDE ARAŞTIRMACI OLARAK ÇALIŞTI. BU DÖNEMDE HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ HALK BİLİMİ BÖLÜMÜ’NDE DERSLER VERDİ. 1990-1997 YILLARI ARASINDA ERCİYES ÜNİVERSİTESİNDE GÖREV YAPTI. 1997 YILI MART AYINDA SAKARYA ÜNİVERSİTESİ’NE ÖĞRETİM ÜYESİ OLARAK ATANDI.
1999 YILINDA SAKARYA ÜNİVERSİTESİ DEVLET KONSERVATUVARINA KURUCU MÜDÜR OLARAK ATANDI. 12 YIL BU KURUMDAKİ GÖREVİNİ SÜRDÜRDÜ. 2011 YILINDA “SAHNE SANATLARI” ALANINDA DOÇENT OLDU. 2012 YILI MART AYINDA GAZİ ÜNİVERSİTESİ GAZİ EĞİTİM FAKÜLTESİ GÜZEL SANATLAR EĞİTİMİ BÖLÜMÜ, MÜZİK EĞİTİMİ ANABİLİM DALI DOÇENT KADROSUNA ATANDI.
2018 YILI MAYIS AYINDA AYNI BÖLÜME, HALK MÜZİĞİ ALANINDA, PROFESÖR OLARAK ATANDI.
ÜNİVERSİTELERDE BİRÇOK DOKTORANT VE BİLİM UZMANI YETİŞTİRDİ.
RADYO VE TELEVİZYONLARDA PROGRAMLAR YAPTI.
ÇEŞİTLİ MÜZİK VE HALK OYUNLARI YARIŞMALARINDA JÜRİ ÜYELİĞİ, EĞİTMENLİK, ÖĞRETİM GÖREVLİLİĞİ GİBİ GÖREVLER YAPTI.
BİR GURUP ARKADAŞIYLA MİLLİ FOLKLOR DERGİSİNİ KURDU.
HALK MÜZİĞİ, HALK OYUNLARI, DANS VE MÜZİK ANTROPOLOJİSİ, SAHNE SANATLARI ALANINDA ESERLER VERDİ.
2004 YILINDA KURDUĞU TÜRK GÜNEŞİ ADLI, DANS TİYATROSU TOPLULUĞU İLE ÇOK SAYIDA, KONULU TEMSİLLER SAHNELEDİ.
HALK DANSLARI, TİYATRO ALANLARINDA DANSÇI VE OYUNCU OLARAK SAHNE ALDI. HALK MÜZİĞİ ALANINDA KONSERLER VERDİ.
ÇOK SAYIDA TEBLİĞ VE MAKALESİ, BİRİ ŞİİR KİTABI OLMAK ÜZERE 11 ADET KİTABI BULUNMAKTADIR.
EVLİ VE ÜÇ ÇOCUK BABASI OLAN EROĞLU, GAZİ ÜNİVERSİTESİ GAZİ EĞİTİM FAKÜLTESİ GÜZEL SANATLAR EĞİTİMİ BÖLÜMÜ  MÜZİK EĞİTİMİ ANABİLİM DALI ÖĞRETİM ÜYESİDİR.

Müzikoloji ve Etnomüzikoloji
Default avatar
Doç. Dr. Mustafa DOĞRU AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Fen ve Matematik Alanları Eğitimi
Default avatar
Prof. Dr. Esra ÖMEROĞLU GAZİ ÜNİVERSİTESİ, GAZİ EĞİTİM FAKÜLTESİ
Okul Öncesi Eğitim
Biyoloji, Algoloji, Ekoloji, Hidrobiyoloji, Biyoloji Eğitimi
Default avatar
Prof. Dr. Mehtap ÇAKAN GAZİ ÜNİVERSİTESİ, GAZİ EĞİTİM FAKÜLTESİ
Eğitimde ve Psikolojide Ölçme Teorileri ve Uygulamaları, Ölçek Geliştirme, Kültürlerarası Ölçek Uyarlama, Sınıfiçi Ölçme Uygulamaları, Ulusal ve Uluslararası Başarı Karşılaştırmaları, Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme (Diğer)
Default avatar
Prof. Dr. Galip YÜKSEL GAZİ ÜNİVERSİTESİ

Galip Yüksel, Gazi Üniversitesi Rehberlik ve Psikolojik Danışma Anabilim Dalından mezun oldu (1987). Aynı üniversitede Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanında Yüksek Lisans (1990) ve doktora eğitimlerini (1997) tamamladı.
Yüksel, akademik iş yaşamına 1992 yılında Gazi Üniversitesi Psikolojik Danışma ve Rehberlik Anabilim Dalında öğretim görevlisi olarak başladı, daha sonra yardımcı doçent (2000-2005) ve doçent (2005-2010) olarak çalıştı. 2010 yılından bu yana da profesör olarak aynı anabilim dalında çalışmaktadır.
Yedek Subay olarak vatani görevini yapan Yüksel, G.Ü. Tıp Fakültesi Sigara Bıraktırma Ünitesi kuruluşunda gönüllü olarak çalıştı (2001), Michigan State Üniversitesi (2003) ve Florida Üniversitesi’nde (2016) misafir öğretim üyesi olarak bulundu.
Bölüm başkan yardımcılığı (2005-2013), Göç Araştırma ve Uygulama Merkezi müdür yardımcılığı (2003–2008) ve Psikolojik Danışma ve Rehberlik anabilim dalı başkanlığı yaptı.
Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisinde editör yardımcısı olarak çalışan Yüksel, Türk Eğitim Bilimleri Dergisi editörler kurulu ve Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Derneği (TPDR) üyesidir.
Gazi Üniversitesi Öğretim Elemanları Profili (2003) ve Türkiye Üniversiteleri Araştırmalarında (2006) proje başkan yardımcısı, Dezavantajlı Çocukların Eğitime Etkin Katılımı (2006) ve Ergenlerin Çalışma Anlayışının İncelenmesi projelerinde proje yürütücüsü olarak çalıştı.
Akademik Değerlendirme ve Kalite Geliştirme Kurulu Üyesi olarak görev yaptı (2005-2010; 2019-2020).
Yüksel, makale ile kitap bölümlerinin yanında Yaşam Boyu Gelişim: Gelişim Psikolojisi (13. Baskı) (Santrock, 2021), Yaşam Boyu Gelişim: Gelişim Psikolojisi (19.Baskı)(Santrock, 2025) Eğitim Psikolojisi: Kuram ve Uygulama (Slavin, 2019) ve Yardım sanatını öğrenme: Temel yardım becerileri ve teknikleri (Young, 2021) kitaplarının çeviri editörüdür. Psikolojik danışma ve rehberlik anabilim dalında lisans ve lisansüstü düzeyinde dersler yürütmekte ve danışmanlıklar yapmakladır.
Halen, Gazi Eğitim Fakültesi Psikolojik Danışma ve Rehberlik Anabilim Dalı öğretim üyesi olarak; psikolojik danışman eğitimi ve yetkinlikleri, çevrimiçi psikolojik danışma, sosyo-duygusal gelişim, öğrenme ve gelişimde kültürel perspektifler üzerine araştırmalarını sürdürüyor.

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık, Aile Danışmanlığı, Okul Psikolojik Danışmanlığı, Psikolojik Danışmanlık Eğitimi, Eğitimin Psikolojik Temelleri
Default avatar
Prof. Dr. Hamiye DURAN GAZİ ÜNİVERSİTESİ, GAZİ EĞİTİM FAKÜLTESİ
Türk Halk Edebiyatı, Alevilik Bektaşilik Araştırmaları, Türkiye Sahası Türk Halk Bilimi
Mehmet Yakışan
Doç. Dr. Mehmet YAKIŞAN Ondokuz Mayıs Ünversitesi, Eğitim Fakültesi, Biyoloji Eğitimi
Eğitim, Biyoloji Eğitimi, Fen Bilgisi Eğitimi
Default avatar
Prof. Dr. Özgül YILMAZ TÜZÜN ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
Fen Bilgisi Eğitimi